PUCH JET HJELME, RETRO JET HJELME, VETERAN KNALLERT JET HJELME

 


JET HJELM GRØN / S
JET HJELM GRØN / S
Varenr. FA8740001BJ

 

595,00 DKK

Info | Bestilling
JET HJELM MAT SORT / S
JET HJELM MAT SORT / S
Varenr. FA8720001BJ

 

498,00 DKK

Info | Bestilling
SKYGGE TIL JET HJELME CLASSIC
SKYGGE TIL JET HJELME CLASSIC
Varenr. FA0948102BJ

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
SKYGGE TIL JET HJELME 1/2
Varenr. FA0947101BJ

 

169,00 DKK

Info | Bestilling
SKYGGE TIL JET HJELME 3/4
SKYGGE TIL JET HJELME 3/4
Varenr. FA0948101BJ

 

195,00 DKK

Info | Bestilling

PUCH knallerter blev importeret af den danske importør og grossist O.E. Andersen, der i starten af 1956

fik de første Puch MS50 knallerter til distribution til cykel og knallert forhandlere i Danmark, og Puch

Knallerterne blev en kæmpe succes i den Danske befolkning, som tog den til sig som et transport middel

bla. til arbejdsbrug, og blandt de unge mennesker. Det blev til en kultur – trent at eje og køre Puch knallert,

som gav stor frihed og bevægelighed.

Puch knallert salget gennem O.E. Andersen blev den største succes for det Østrigske firma Steyr Werke,

Hvor der i gennem ca. 20 år, blev solgt over 370.000 Puch knallerter i Danmark.

Igennem tiden udviklede Puch Steyr Werke forskellige Puch knallert modeller, som sagt startede med,

Puch MS50 blæser kølet. Som i de seneste årgange af Puch succesen, blev udviklet til Puch MS50 Super

fartvindkøle. Den var monteret med Puch Monza cylinder. I 1969 kom en af de mest populære Puch

modeller, Puch maxien, som startede med Puch Maxi pedal modellen og efterfølgende blev der udviklet en

Kick starter model, som fik navnet Maxi – K, side løbende blev der udviklet større modeller af Puch

knallerter, specielt til unge mennesker, som gerne ville have en sej knallert der lignede en lille motor

cykel. Deraf kom VZ50, både som blæser kølet i farverne (Sort/Sølv) og (Rød/Sølv ), hvor den (Røde/Sølv)

blev meget kendt og eftertragtet, efter Børges flugtkørsel fra politiet i Københavns gader i filmen ” Olsen

Banden”. Efterfølgende kom VZ50 Flagskib, hvor der var monteret en stor fartvindkølet cylinder og med

sin vårgrønne pastel farve på tank og lygtehus gjorde den til en rigtig eftertragtet Puch knallert for de dengang unge

mennesker.

En af de sidste modeller der kom på markedet var Puch Monza Grand prix og derefter kom Puch Monza

som alle var fartvindkølet med stor cylinder sæt.

 

Puch Modeller gennem tiden:

1956 – 1980 Puch MS50 (Florida), Puch MS50 Super.

1959 – 1968 Puch VS.

1960 – 1967 Puch DS.

1965 – 1974 Puch R.

1965 – 1977 Puch VZ50 ( Dakota ), Puch VZ50 – Flagskib.

1975 – 1978 Puch Monza Grand Prix.

1978 – 1988 Puch Monza.

1969 – 1980 Puch Maxi – P ( pedal start ), Puch Maxi – k ( Kickstarter ), Puch Maxi KL, KSL ( Kickstarter ).

1973 – 1980 Puch Maxi – 2 (  hånd gear ).

Skrevet af, Jan Jacobsen og Benny Lorentsen