PUCH MAXI 2 DELE, PUCH NYE MAXI 2 DELE, NYESTE MAXI 2 DELE.


STÆNKLAP SÆT, BLØD, MAXI FORSKÆRM
STÆNKLAP SÆT, BLØD, MAXI FORSKÆRM
Varenr. FA01B48103J

SPAR 16,00 DKK

49,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI STYR P/K LAV, KROM
Varenr. FA81P5359M

SPAR 40,00 DKK

199,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI STYR GAMMEL MODEL, KROM
Varenr. FA81P5358M

SPAR 50,00 DKK

349,00 DKK

Info | Bestilling
SIDESKJOLDE MAXI KL, GRÅ
SIDESKJOLDE MAXI KL, GRÅ
Varenr. FA81BPMJ4978

 

199,00 DKK

Info | Bestilling
BOLTSÆT BAGSVINGER MAXI KL & MAXI 2
BOLTSÆT BAGSVINGER MAXI KL & MAXI 2
Varenr. FA81BPMJ4764

 

10,00 DKK

Info | Bestilling
GAS - CHOKER KABEL, LUX
Varenr. FA81BPMJ1840

 

75,00 DKK

Info | Bestilling
GAS KABEL, LUX
GAS KABEL, LUX
Varenr. FA81BPMJ7124

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
GAS KABEL M / BØJNING, LUX
GAS KABEL M / BØJNING, LUX
Varenr. FA81BPMJ7143

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
FORBREMSE KABEL, LUX
FORBREMSE KABEL, LUX
Varenr. FA81BPMJ332200

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
BAGBREMSE KABEL, LUX
BAGBREMSE KABEL, LUX
Varenr. FA81BMPJ7196

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
KOBLINGS KABEL MAXI 2, LUX
Varenr. FA81BPMJ16801

 

95,00 DKK

Info | Bestilling
KABELSÆT MAXI - P / K / KL, ( 4 Kabler )
KABELSÆT MAXI - P / K / KL, ( 4 Kabler )
Varenr. FA81BPKJ436

 

99,00 DKK

Info | Bestilling
CYLINDER SÆT MAXI Ø 38 LUX MED PLUMP
CYLINDER SÆT MAXI Ø 38 LUX MED PLUMP
Varenr. 349.8.10.005.0-lux

 

599,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI MAGNETDÆKSEL, KROM, PRÆGET PUCH LOGO
MAXI MAGNETDÆKSEL, KROM, PRÆGET PUCH LOGO
Varenr. 349.2.10.034.1-repro

 

199,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI FORHJUL 17 x 1,20"
Varenr. 349.4.40.000.0

SPAR 400,00 DKK

799,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI BAGHJUL 17 x 1,20"
Varenr. 349.4.41.300.0

SPAR 390,00 DKK

859,00 DKK

Info | Bestilling
MAXI HJULSÆT 17 x 1,20"
Varenr. 349.4.40.000.0/41.300.0

SPAR 849,00 DKK

1.599,00 DKK

Info | Bestilling
KICKSTARTERARM, KROM
KICKSTARTERARM, KROM
Varenr. 349.3.13.640.1

SPAR 50,00 DKK

249,00 DKK

Info | Bestilling

PUCH VETERAN KNALLERT HISTORIE

Johann Puch grundlage i år 1891 PUCH i byen Graz i Østrig. På virksomheden blev der igennem tiden produceret cykler, knallerter, motorcykler og biler. Puch og Daimler blev I 1928 slået sammen, hvorefter industrikoncernen i år 1934 blev dannet under navnet Steyr-Daimler-Puch.

Puch,s totaktsmotorcykler og knallerter blev efter 2. verdenskrig blev meget udbredte. Men der kom kraftig konkurrence fra den voksende japanske Motor og Knallert Industri, der gjore at Puch med tiden svandt ind og blev i stedet til en forholdsvis lille nicheproduktion. Det italienske firma Piaggio der er kendt for deres Vespa scootere købte I 1987 Puch fabrikken Piaggio. 

 

PUCH KOM TIL DANMARK

Omkring år 1952 begyndte Steyr-Daimler-Puch at udvikle på knallerter, hvilket ledte til, at de i 1954 kunne sende deres første knallert på gaden, nemlig Puch MS 50. Den kom senere til Danmark i år 1956. 

I år 1966 var Danmark øverst på listen over de største importører af Puch knallerter i verdenen i forhold til indbyggertal. Der blev solgt ca. 250.000 forskellige Puch knallerter i Danmark. Den største del af de solgte knallerter var Puch Maxi, som i 1969 kom til Danmark med pedaler Puch Maxi P og senere blev Maxi K med Kickstarter lanceret, som blev en utrolig populær model.

Men Puch er meget kendt for andre modeller, bl.a Puch Monza, Puch VZ og Puch MS50.

Puch står også bag modellerne Puch R, Puch DS50, Puch Cobra, Puch Florida og Puch Daytona, som er lidt større knallert modeller.

Op gennem 1970'erne var knallerten en stor del af ungdomskulturen i Danmark, og et ønske der stod højt på mange unge menneskers ønskeliste. Knallerten gav de unge mennesker en frihedsfølelse og gjorde det muligt at komme langt omkring. 

I 1979 blev den danske lovgivning ændret og knallertepoken ophørte brat. Loven lød på, at knallerter der vejede mere end 60 kilogram og havde mere end 2 gear, blev forbudt.

 

JOHANN PUCH MUSEUM

Det er muligt den dag i dag at besøge Puch museum i Graz, ved navn Johann Puch Museum. Her er udstillet både cykler, knallerter og biler, som blev produceret af Puch. Et museum der helt sikkert er et besøg værd for både motor- og knallertentusiaster.