PUCH VZ50 DELE, PUCH NYE VZ50 DELE, NYESTE VZ50 DELE.


SKÆRMSTIVER, KROM VZ - FLAGSKIB
SKÆRMSTIVER, KROM VZ - FLAGSKIB
Varenr. 367.4.27.012.2/23

SPAR 30,00 DKK

119,00 DKK

Info | Bestilling
SKÆRMSTIVER LODRET, KROM VZ - FLAGSKIB
SKÆRMSTIVER LODRET, KROM VZ - FLAGSKIB
Varenr. 367.3.27.002.2/23

SPAR 10,00 DKK

69,00 DKK

Info | Bestilling
VZ KÆDE SKÆRM
Varenr. 368.2.21.318.1

SPAR 60,00 DKK

439,00 DKK

Info | Bestilling
INDERSKÆRM VZ, VZ - FLAGSKIB
INDERSKÆRM VZ, VZ - FLAGSKIB
Varenr. FA08B39101J

SPAR 100,00 DKK

499,00 DKK

Info | Bestilling
DÆKPLADE FORAN TANK, GRUNDMALET
DÆKPLADE FORAN TANK, GRUNDMALET
Varenr. 367.1.20.041.1

SPAR 80,00 DKK

198,00 DKK

Info | Bestilling
TEXAS STYR, KROM
TEXAS STYR, KROM
Varenr. FA07B55101J

 

395,00 DKK

Info | Bestilling
DJÆVLE STYR, KROM
DJÆVLE STYR, KROM
Varenr. FA81Y5030BJ

 

389,00 DKK

Info | Bestilling
BLINKLYGTE UDFØRELSE I
Varenr. FA02B47301J

 

95,00 DKK

Info | Bestilling

PUCH VETERAN KNALLERT HISTORIE

Johann Puch grundlage i år 1891 PUCH i byen Graz i Østrig. På virksomheden blev der igennem tiden produceret cykler, knallerter, motorcykler og biler. Puch og Daimler blev I 1928 slået sammen, hvorefter industrikoncernen i år 1934 blev dannet under navnet Steyr-Daimler-Puch.

Puch,s totaktsmotorcykler og knallerter blev efter 2. verdenskrig blev meget udbredte. Men der kom kraftig konkurrence fra den voksende japanske Motor og Knallert Industri, der gjore at Puch med tiden svandt ind og blev i stedet til en forholdsvis lille nicheproduktion. Det italienske firma Piaggio der er kendt for deres Vespa scootere købte I 1987 Puch fabrikken Piaggio. 

 

PUCH KOM TIL DANMARK

Omkring år 1952 begyndte Steyr-Daimler-Puch at udvikle på knallerter, hvilket ledte til, at de i 1954 kunne sende deres første knallert på gaden, nemlig Puch MS 50. Den kom senere til Danmark i år 1956. 

I år 1966 var Danmark øverst på listen over de største importører af Puch knallerter i verdenen i forhold til indbyggertal. Der blev solgt ca. 250.000 forskellige Puch knallerter i Danmark. Den største del af de solgte knallerter var Puch Maxi, som i 1969 kom til Danmark med pedaler Puch Maxi P og senere blev Maxi K med Kickstarter lanceret, som blev en utrolig populær model.

Men Puch er meget kendt for andre modeller, bl.a Puch Monza, Puch VZ og Puch MS50.

Puch står også bag modellerne Puch R, Puch DS50, Puch Cobra, Puch Florida og Puch Daytona, som er lidt større knallert modeller.

Op gennem 1970'erne var knallerten en stor del af ungdomskulturen i Danmark, og et ønske der stod højt på mange unge menneskers ønskeliste. Knallerten gav de unge mennesker en frihedsfølelse og gjorde det muligt at komme langt omkring. 

I 1979 blev den danske lovgivning ændret og knallertepoken ophørte brat. Loven lød på, at knallerter der vejede mere end 60 kilogram og havde mere end 2 gear, blev forbudt.

 

JOHANN PUCH MUSEUM

Det er muligt den dag i dag at besøge Puch museum i Graz, ved navn Johann Puch Museum. Her er udstillet både cykler, knallerter og biler, som blev produceret af Puch. Et museum der helt sikkert er et besøg værd for både motor- og knallertentusiaster.